Zdalne nauczanie

zdalne lekcje gov

Bezpłatne podręczniki w wersji elektronicznej

Wydawcy edukacyjni zrzeszeni w Polskiej Izbie Książki zdecydowali o udostępnienia jak największej liczby elektronicznych wersji podręczników dopuszczonych do użytku szkolnego.

To materiały, które umożliwiają realizowanie podstawy programowej oraz rozwijanie kluczowych kompetencji przy kształceniu na odległość. Poza elektroniczną wersją podręczników wydawcy udostępnili również inne materiały i narzędzia dydaktyczne.

Podręczniki udostępnione przez wydawców:

  • są dopuszczone do użytku szkolnego,
  • umożliwiają realizację edukacji online podczas zawieszenia zajęć w szkołach, 
  • zawierają treści, które w pełni realizują podstawę programową, 
  • nie zawierają treści niedozwolonych i niebezpiecznych. 

Wszystkie materiały dydaktyczne w wersji elektronicznej można znaleźć na stronach wydawców.

Wydawca

Link

Cambridge University Press

https://www.cambridge.org/elt/blog/

Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe

http://www.uczezdalnie.gwo.pl/

Grupa MAC S.A.

https://www.mac.pl/publikacje

Klett Polska

www.dzwonek.pl/Klett

Macmillan

https://anglistaonline.macmillan.pl/

Nowa Era

https://www.nowaera.pl/naukazdalna

Oxford University Press       

www.oup.com/elt/learnathome

Pearson

https://www.pearson.pl/jezyk-angielski/domowa-szkola/

PWN Wydawnictwo Szkolne

www.akademia.pwn.pl

Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne SA

https://www.wsip.pl/pomagamy-w-nauce-z-domu/

Wydawnictwo Pedagogiczne

OPERON

https://operon.pl/edukacjazdalna

 

 

 

O godzinie 8.00 ruszyły dziś pierwsze lekcje z TVP! Materiały będą emitowane od poniedziałku do piątku na ogólnodostępnych antenach Telewizji Polskiej. Znajdą się także na VOD.TVP.PL. To efekt podpisanego 27 marca porozumienia dotyczącego realizacji audycji oświatowych dla uczniów szkół podstawowych, między TVP S.A. i Ministerstwem Edukacji Narodowej. Zapraszamy do oglądania!

 

Nowa propozycja TVP i MEN „Szkoła z TVP” to wzbogacenie oferty edukacyjnej Telewizji Polskiej, skierowanej do nauczycieli, dyrektorów, uczniów i rodziców. W ramach akcji na antenach TVP będą emitowane materiały dostosowane do podstawy programowej szkół podstawowych. 

 
Pierwsze programy wystartowały już w poniedziałek, 30 marca o godzinie 8:00. Można obejrzeć je na 4 kanałach: TVP3, TVP Rozrywka, TVP Sport oraz TVP Historia.
Poza materiałami premierowymi, udostępnione zostaną także powtórki lekcji. Całość będzie można obejrzeć później na platformie VOD.TVP.PL.
 
Powtórki lekcji tego samego dnia:

- od godz. 12:30 - klasy I - IV

- od godz. 14.00 - klasy: V, VII i VIII

- od godz. 14.30 - klasy VI.

 

Klasa 1 - TVP Sport

 

 

 

Klasa 2 - TVP Rozrywka

 

 

 

Klasa 3 - TVP Historia

 

 

 

Klasa 4 - TVP3

 

 

 

Klasa 5 - TVP Historia

 

 

 

Klasa 6 - TVP3

 

 

 

Klasa 7 - TVP Rozrywka

 

 

 

 

Klasa 8 - TVP Sport

 

 

 

 

Lekcje po emisji są dostępne na internetowej platformie TVP:
link https://vod.tvp.pl/kolekcja/szkola-z-tvp,47303176 ( uwaga: na stronie vod.tvp.pl wejście jest w zakładce na górnym pasku - po prawej niebieskie logo „SZKOŁA z TVP”)

 

Klasa VIII

zdalne lekcje gov

Matematyka

materiały do pracy z matematyki

matematyka 23-24.03.2020 r.

Język polski

karta pracy Quo Vadis 1

karta pracy Quo Vadis 2

karta pracy Quo Vadis 3

karta pracy Quo Vadis 4

karta pracy lektury

karta pracy cytat

arkusze egzaminacyjne 

powtórki przed egzaminem

rodzaje i gatunki literackie

słowniczek środków stylistycznych

Język niemiecki

kliknij tutaj

kliknij tutaj

kliknij tutaj

kliknij tutaj

25.03.2020 r. język niemiecki

Fizyka

materiały do pracy z fizyki

Odpowiedzi do zadania 1 - kl. 8
https://siedlce-8-fizyka.blogspot.com/2020/03/swiato-i-jego-wasciwosci-odp.html

Zadanie 2 - kl. 8
https://siedlce-8-fizyka.blogspot.com/2020/03/swiato-i-cien.html

Nowy temat i zadanie z fizyki -23.03.2020 r.
https://siedlce-8-fizyka.blogspot.com/2020/03/widzimy-dzieki-swiatu-temat.html


Język niemiecki

materiały do pracy z języka niemieckiego

Historia

materiały do pracy z historii

Klasa VII

zdalne lekcje gov

Matematyka

materiały do pracy z matematyki

matematyka 23.03.2020 r.

materiały do pracy z języka polskiego

Kamienie na szaniec karta pracy 2

Kamienie na szaniec karta pracy 3

Kamienie na szaniec karta pracy 4

materiały do pracy z języka angielskiego

czas Present Perfect

słownictwo

Fizyka

materiały do pracy z fizyki

Odpowiedzi do zadania 1
https://siedlce-7-fizyka.blogspot.com/2020/03/czasteczki-odp.html
Lekcja 1
https://siedlce-7-fizyka.blogspot.com/2020/03/czasteczki-temat.html

Nowy temat i zadanie z fizyki - 23.03.2020 r.
https://siedlce-7-fizyka.blogspot.com/2020/03/stany-skupienia-materii.html

Język niemiecki

materiały do pracy z języka niemieckiego

25.03.2020 r. język niemiecki

Klasa VI

zdalne lekcje gov

Matematyka

materiały do pracy z matematyki

matematyka 23.03.2020 r.

materiały do pracy z języka polskiego

karta pracy klasa VIa

karta pracy z języka polskiego 2 VIa

Klasa V

lekcje zdalne gov

Matematyka

materiały do pracy z matematyki

matematyka 23.03.2020 r.

Klasa IV

lekcje zdalne gov

Matematyka

materiały do pracy z matematyki

matematyka 23.03.2020 r.

materiały do pracy z języka polskiego

karta pracy z języka polskiego 2

ćwiczenia ortograficzne

 

Klasy III

materiały do pracy z matematyki

zdrowo i sportowo

zdalne lekcje gov


Klasa II

lekcje zdalne gov

materiały do pracy z matematyki


Klasa I

lekcje zdalne gov

materiały do pracy z matematyki


Przedszkole

W tym trudnym czasie epidemii, zadbajmy aby podstawowe potrzeby naszych dzieci były zaspakajane. Bardzo istotne jest to, abyśmy pamiętali o tym, iż dzieci „uczą się” świata poprzez zabawę.

Zapis z podstawy programowej:

„Przedstawione w podstawie programowej naturalne obszary rozwoju dziecka wskazują na konieczność uszanowania typowych dla tego okresu potrzeb rozwojowych, których spełnieniem powinna stać się dobrze zorganizowana zabawa(…)

Na stronie internetowej naszej szkoły będziemy zamieszczać kręgi tematyczne, propozycje zabaw i materiałów możliwych do realizacji przez dziecko w domu.

Krąg tematyczny: Witaj, wiosno!

1. Odgłosy wiosny. W tym tygodniu przedstawimy dzieciom porę roku wiosna. Warto w tym czasie zapoznawać je z odgłosami przyrody, wyglądem pierwszych wiosennych kwiatów a zwłaszcza tych cebulkowych: hiacynt, krokus, żonkil. Skorzystajmy  z możliwości jakie daje nam internet, wyszukując dla dzieci odgłosy ptaków: bocian, jaskółka, czajka, sójka oraz dźwięków szumiącego wiatru, deszczu, kumkania żab. Polecamy również muzykę relaksacyjną -Wiosna (www.vtm.com.pl), utwór A Vivaldi “Cztery pory roku”. Zachęcamy aby dzieci malowały farbami skojażenia związane z wiosną właśnie do takiej muzyki. Warto aby dzieci poznały piosenki “Maszeruje wiosna” oraz “Kle-kle boćku”, “Była sobie żabka mała” (Babadu TV). Pamietajmy o codziennym czytaniu dzieciom wierszy, opowiadań.

“Ćwiczymy równowagę”- dzieci pokonują trasę od startu do mety np. z woreczkiem, maskotką, książeczką. Trasę urozmaicamy ciekawą przeszkodą lub komendą typu: omiń z lewej strony, omiń z prawej strony, odłóż: na,  pod, za, przed.

2. Wiosna na widelcu. Rozmowa na temat nowalijek, starajmy się wytłumaczyć dzieciom jakie warzywa jemy wiosną? Jaki kolor przeważa w wiosennych  warzywach? Dlaczego warto jeść warzywa. Wytłumaczmy co oznacza termin nowalijka. Pokażmy dzieciom w miarę możliwości nowalijki: rzodkiewką, pomidor, sałatę, ogórek, szczypiorek, rzeżuchę, natkę pietruszki. Pobawmy się z dziećmi w zagadki smakowe oraz zagadki językowe rozwijające ich umiejętności dzielenia na sylaby np. “Jakie to warzywo: sa- ła-ta?”. Zachęcamy aby ten czas poświęcić na rozwijanie samodzielności w zakresie przygotowywania np. wiosennych kanapek.

Praca plastyczna:  “Wiosenne drzewa”- dzieci malują zielonymi odcieniami farb liście np. kapusty pekińskiej I przyciskają je do papieru. W ten sposób tworzą wiosenne drzewa.

Zabawa ruchowa: “Bociany” poruszanie się po mieszkaniu naśladując bociany, unosząc wysoko kolana, klaszcząc w dłonie pod kolanami I mówiąc: kle, kle, kle. Na sygnał stają nieruchomo na jednej nodze.

“Żabki”- dzieci poruszają się wykonując przysiad, ręce między stopami,  naśladują żabki. Na polecenie wskakują do miejsca określonego w zabawie jako “jezioro”.

3. Od motyla do gąsienicy.   Przeczytajmy dzieciom wiersz Doroty Gellner “Gąsienica- tajemnica”. Porozmawiajmy na temat wierszyka zadając dzieciom pytania: Kto jest głównym bohaterem wiersza? Jak wygląda gąsienica? Jak spędza zimę? Co stało się na wiosnę? Czy gąsienica zimą I wiosną wygląda tak samo?

“Gąsienica -Tajemnica” Dorota Gellner

Idzie ścieżką gąsienica,

kolorowa tajemnica.

Krótkich nóżek mnóstwo ma...

Jedną robi nam “pa, pa, pa!”.

Do widzenia! Do widzenia!

Czary- mary- już mnie nie ma!

Nitką się owinę cała

I przez zimą będę spała!

Gdy ochłodzi się na dworze,

będę spała jak w śpiworze.

Już się niby nic nie dzieje.

Kokon się na wietrze chwieje...

Gąsienica w środku śpi

I zamknęła wszystkie drzwi.

A na wiosnę patrzcie teraz!

Ktoś w kokonie drzwi otwiera!

Macha do nas skrzydełkami...

Kto to jest powiedzcie sami.

Praca plastyczna “Motyl”.  Wycinanie przygotowanych przez rodzica konturów motyla. Ozdabianie go dowolnie: kredkami, kolorowymi wycinankami, bibułą.

4. Ślimak, ślimak pokaż rogi. “Ślimaki”- wyszukajmy z dziećmi zdjęć, rysunków ślimaków zarówno w bajkach jak I książkach przyrodniczych, Internecie. Porozmawiajmy o tym gdzie można spotkać ślimaki, co lubią jeść, jak się zachowują zimą a jak wiosną. Starsze dzieci mogą wyszukiwać różnic między ślimakiem bezmuszelkowym z tym z muszelką

Nauczmy dzieci popularnego wiersza :

“Ślimak, ślimak pokaż rogi,

dam ci sera na pierogi,

jak nie sera to kapusty,

od kapusty będziesz tłusty.”

“Ślimak, ślimak pokaż rogi”- zabawa językowa Wypowiadanie zdania: Ślimak, ślimak pokaż rogi na różne sposoby- wolno, szybko, głośno, z zadowoleniem, ze smutkiem, ze złością itd.

“Masaż ślimaków”- zabawa relaksacyjna. Rysujemy dziecku na plecach muszelkę ślimaka, kreśląc ją wielokrotnie, następnie prosimy aby dziecko wykonało taki masażyk rodzicowi, siostrze czy bratu.

“Ślimaki” -zabawy z plasteliną lub ciastem pierogowym- wałkowanie plasteliny, ciasta, skręcanie jej  w ślimaka.  Zabawa ulepionymi ślimakami np. -dzielenie ich na rodziny ślimacze, przeliczanie, wymyślanie imion.

Wyścigi ślimaków- zabawa ruchowa: Na mecie ustawia się jedno lub więcej dzieci w pozycji na czworaka (mama czy tata również mogą). Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy od miejsca dokąd  dotarł. Dzieci lubią poprawiać swój  rekord i próbować dojść za każdym razem dalej. I tak zabawa może trwać naprawdę długo.

5. Wiosna już jest. Przeczytajmy dzieciom wiersz Dominiki Niemiec:

“Wesoło jest wiosną”

 Wiosną zieleń się zieleni, wszystko się weseli.

Przebiśniegi wyglądają spod śniegowej bieli.

 Żonkile się żółcą, tulipany jak tęcza się mienią,

z wesołością niektóre z nich się czerwienią.

 Ptaki po ptasiemu świergocą wszędzie wkoło.

 Słychać ćwiry i trele, jest radośnie, wesoło.

Ludzie też jakby weselsi więcej się uśmiechają,

Energii im wiosna dodaje rozmaitością swoją.

Nawet mama w kuchni z weselem podśpiewuje,

kiedy z rana śniadanie dzieciom swym szykuje.

 I już na talerzu lądują wiosenne kanapki.

Wyglądają jak kolorowe, wesołe kwiatki,

a to za sprawą dobrego nastroju i zręcznej ręki mamy.

Dlaczego? Bo wiosną w kuchni z nowalijek korzystamy.

Zapytajmy np. o: O jakiej porze roku mówił wiersz? Co jest wesołego w wiośnie? Jacy są ludzie wiosną? Co robiła mama, gdy była wesoła? Jak okazujecie swoją radość.

“Bocian”- praca plastyczna. Wykonanie bociana z papierowego talerzyka. Ciekawe propozycje wykonania tej pracy plastycznej na “YouTube”.

Zabawy konstrukcyjne I tematyczne. Zachęcamy dzieci do stawiania ciekawych budowli z posiadanego typu klocków. Zabawmy się z dziećmi w zabawę tematyczną np. Przygoda wiosenna w parku, lesie na łące. Bawmy się z dziećmi opisując pogodę, zaistniałą sytuację przyrodniczą, np. spotkanie ślimaka, dostrzeżenie przelatującego bociana.

„Przeprawa przez rzeczkę”- zabawa ruchowa. Przez pokój przepływa rzeka. Należy przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Poduszki lub inne kawałki materiału to kamienie. Trzeba je rozłożyć tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie.

„Slalom”- zabawa ruchowa rozstawiamy butelki po pokoju. Dziecko ma chwilę na przyjrzenie się i zapamiętanie gdzie stoją, po czym zawiązujecie mu oczy. Zadanie polega na przejściu w taki sposób, aby nie przewrócić żadnej z butelek. Możemy instruować dziecko słowami: skręć w drugą stronę, idź prosto, skręć w prawo, skręć w lewo. Można również bawić się w slalom z łyżką i wydmuszką z jajka. Dziecko wówczas musi przejść slalom nie upuszczając jajka.

 Chętne dzieci zapraszamy do  utrwalenia słownictwa z języka angielskiego.  

https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew


**Jesteś tutaj: **Home Zdalne nauczanie