Oddziały przedszkolne

Drodzy Rodzice! Kochane Przedszkolaki!

Przed nami kolejny tydzień pracy internetowej, czyli takiej w której zamieszczamy kręgi tematyczne i zagadnienia do wykonania w domu.  W tym tygodniu będziemy rozmawiać o zwierzętach mieszkających na wsi, o tym jak się nazywają i jak nazywamy ich młode, pobawimy się w sklep, zrobimy kilka rysunków i poznamy nowe piosenki.

Krąg tematyczny: Zwierzęta na wiejskim podwórku.

1. Zwierzęta wiejskie.

Zabawy dźwiękonaśladowcze, kalambury- naśladowanie sposobu poruszania się różnych zwierząt oraz odgłosów które wydają.

"Stary Donald farmę miał, a na tej farmie..."- zabawa rozwijająca pamięć i sprawność językową. Piosenka jest dostępna na stronie www.ucze.pl.

Praca plastyczna „Wiejska zagroda”- dzieci rysują kredkami zwierzęta wiejskie(z pomocą rodziców), wycinają je i przyklejają do np. patyczków, słomek.

Zapoznanie z  wierszem „Na wiejskim podwórku” wiersz Stanisława Kraszewskiego

Na podwórko dumne matki przyprowadziły swoje dziatki:
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Klacz – brązowe źrebiątko.
Każda prowadzi swoje dzieciątko!

Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Klacz – brązowe źrebiątko.
Każda zgubiła swoje dzieciątko!

Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz robić mamy?”
Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowę – łaciate cielątko,
Kozę – rogate koźlątko,
Owcę – kudłate jagniątko,
Świnkę – różowe prosiątko,
Kurkę – pierzaste kurczątko,
Gąskę – puchate gąsiątko,
Kaczkę – płetwiaste kaczątko,
Klacz – brązowe źrebiątko.
Znalazło mamę każde dzieciątko.

Warto zadać dzieciom pytania dotyczące wiersza:
- Gdzie rozgrywała się sytuacja przedstawiona w wierszu?
- Jakie zwierzęta występowały?
- Co przydarzyło się zwierzętom?
- Dlaczego pogubiły się dzieci?
- Jak myślicie, co czuły wtedy mamy?
- Jak skończyła się ta przygoda?
- Czy wszystkie mamy znalazły dzieci?

2. Skąd się biorą jajka.

„Kura i jej jajko”. Rozmowa z dziećmi na temat ptaków i znoszenia przez nich jajek, różnic w wielkości i kształcie jajek różnych gatunków ptaków. Oglądanie z dzieckiem jajka kurzego, omówienie z czego się składa (skorupka, żółtko, białko). Wprowadzenie terminów: kura, kwoka, pisklę, kurczak, kogut.

„Pisklęta”- zabawa plastyczna. Dzieci moczą jedną dłoń w żółtej farbie, odciskają ją na jednej kartce i i wycinają. Na środku odcisku dłoni rysują lub przyklejają oczy i dziób. Następnie składają pomarańczowe wąskie dwa paski papieru a następnie przyklejają je do pracy tak, by imitowały nogi pisklęcia. Całość można ozdobić żółtymi piórkami.

Zabawa językowa. Śpiewanie piosenki na melodię „Wlazł kotek na płotek” sylabą „ko”: „ko, ko ko   ko ko ko   ko ko ko”

Zabawa ruchowa z wydmuszką jajka. Dziecko chodzi z wydmuszką jajka na łyżeczce pomiędzy ułożonym wcześniej labiryncie.

3.„Świnki”

„Świnki w bajka”- przypomnienie znanych bjek w których występują świnki : „Trzy małe świnki”, „Świnka Peppa”, „Kubuś Puchatek”, „Bebe- świnka z klasą”, przeczytanie bajki „ Trzy małe świnki”, oglądanie ilustracji. Rozmowa na temat zachowania świnek.

Praca plastyczna „Brudna świnka”. Dzieci wycinają wydrukowany lub narysowany przez rodzica kontur świnki, malują go na różowo. Ozdabiają świnki palcami przy użyciu np. kremu czekoladowego i płatków owsianych.

Ciekawostki o świnkach. Przekazujemy informacje dzieciom o świnkach, np. świnki wchodzą do błota, żeby się ochłodzić, żyją w chlewiku, małe świnki to prosię, żywią się np. dynią, ziemniakami.

4. Skąd się bierze wełna.

„Skąd się bierze wełnę?-  Pokazujemy dzieciom wełniane ubrania jeśli posiadamy to włóczkę z wełny.

Оwieczka- praca plastyczna. Dzieci malują owieczkę według wzoru. Propozycja na (http://www.jak-narysowac.ugu.pl/rysujemy-owce-jak-narysowac-owce/ ), następnie ją wyklejają wełną, wacikami, włóczką, lub materiałem). Wraz z rodzicami tworzą podpis  „OWCA”.

Zabawa  „Zaganianie owiec do stada”- manipulacyjna zabawa z kulkami waty. Dzieci budują ogrodzenie z klocków. Za ogrodzenie wkładają kulki z waty. Część kulek jest poza ogrodzeniem. Dzieci wkładają „zaginione” owieczki do zagrody za pomocą pęsety (lub rączką), przeliczają owce w stadzie.

„Wyganiamy owieczki z zagrody”- motoryczno- matematyczna zabawa z kostką. Dzieci wyjmują ze stworzonej zagrody wszystkie kulki z waty. Rzucają kostką i przeliczają ile oczek wypadło. Dzieci umieszczają w zagrodzie odpowiednią liczbę owieczek.

Piosenka  Czarny baraniePiosenki dla dzieci Bajlandia.tv ( YouTube).

5. Po co hodujemy krowy?

Co daje krowa?・- dzieci smakuj różne rodzaje mleka (np. tłustego, odtłuszczonego, bez laktozy), określanie ich kolor, smak, zapach. Zapoznanie się z produktami mlecznymi: sery, masło, jogurt, śmietana, lody. Przeliczanie produktów.

Zabawa matematyczna  W sklepie spożywczym. Ustawianie na półkach・ produktów mlecznych i niemlecznych. Przeliczamy z dziećmi np. ile kupiliśmy produktów mlecznych, ile zostało, warto również  przygotować z dziećmi ceny produktów (1-10).

Ogromna krowa – praca plastyczna, malowanie dłońmi. Dzieci odciskają swoje dłonie umoczone w czarnej farbie, tworząc czarne łaty.

Zapraszamy do utrwalenia nazw zwierząt w języku angielskim

https://learningapps.org/1031602

https://www.youtube.com/watch?v=pWepfJ-8XU0

Zachęcamy do obejrzenia programu oraz odwiedzenia stron:

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831

www.miastodzieci.pl

www.czasdzieci.pl


Kodowanie

Zerówka bawi się ucząc, a uczy bawiąc. W grudniu dzieci z oddziału przedszkolnego zaczęły ze swoim wychowawcą programować. Naukę rozpoczęli od zabaw na dywanie z matą, czyli od kodowania. Zabawa sprawiła dzieciom bardzo dużo radości.

Górnik

Dziś Barbórka! Podczas spotkania z Górnikami, na podstawie ich doświadczeń, górniczych legend i opowieści oraz naturalnych eksponatów, dzieci mogły bliżej poznać górnicze tradycje, pracę górników i różne akcesoria. Szczególnie chętnie mierzyły czapkę górniczą „czako”, kalosze i kask, w których pozowały do zdjęć. Spotkanie okazało się niezwykle ciekawe dla  przedszkolaków, gdyż na pytanie „Kto chce zostać górnikiem?” - podniósł się las rąk z okrzykiem „ja”!!! Na zakończenie dzieci podziękowały Gościom za spotkanie wierszami i książeczkami wykonanymi przez dzieci, a Górnicy odwdzięczyli się miłymi słowami i obdarowali wszystkich słodyczami.

Konkurs recytatorski

Dnia 5 grudnia w zerówce odbył się klasowy konkurs recytatorski. Dzieci miały możliwość wystąpić przed publicznością, którą byli ich koledzy i koleżanki.  Każde dziecko, które wystąpiło otrzymało nagrodę i ogromne brawa. Wszyscy byli bardzo zadowoleni.

Andrzejki

Dnia 30 listopada dzieci z oddziałów przedszkolnych obchodziły Andrzejki. Tego dnia w salach na dzieci czekały niesamowite  emocje i przeżycia. Tym razem wszystkie przedszkolaki mogły, jeśli tylko chciały, zajrzeć w przyszłość, sprawdzić co je czeka. Do tego celu posłużyła, najbardziej znana andrzejkowa wróżba – lanie wosku, oraz inne wesołe zabawy, tańce i liczne konkursy. Czy te wróżby się spełnią – przyszłość pokaże, ale pewne jest to, że uroczystość przyniosła dzieciom wiele radości oraz  była okazją do wspólnej zabawy.

Śniadanie daje moc

W listopadzie dzieci z oddziału zerówki robiły wspólnie z wychowawcą zdrowe śniadania na stołówce szkolnej. Każde dziecko przygotowało sobie samodzielnie zdrową i smaczną kanapkę, którą potem zjadło na drugie śniadanie. Dodatkowo w tym dniu dzieci porozmawiały o zdrowych produktach i zapoznały się z Piramidą Zdrowego Żywienia.

Święto dyni

31 października zerówka wzięła udział w obchodach Święta Dyni. Tego dnia dzieci przyszły ubrane w stroje z elementami pomarańczowego. Razem z uczniami klas 1-8 wzięły udział w zabawie podczas Dyniowego Balu. Dzieci tańczyły przy muzyce, brały udział w dyniowych rozgrywkach sportowych oraz malowały plakaty. Dzień spędziły bardzo aktywnie i pomarańczowo. 

Święto zmarłych

31 października W nawiązaniu do zbliżającego się Święta Zmarłych dzieci z zerówki  odwiedziły cmentarz. Celem wizyty było  zapalenie zniczy i chwila zadumy nad grobami zmarłych, a także poznanie tradycji. Dzieci złożyły znicz pod Grobem Żołnierzy.

Wizyta w kinie

Dnia 16 października zerówka wybrała się do kina Helios na seans „Hotel Transylwania 3”. Dzieci miały okazję obejrzeć bajkę o szalonej rodzince potworków, która ponad wszystko kochała się mimo różnic. Nudy w kinie nie było – dużo wątków, wiele postaci, same atrakcje. Dzieci były zachwycone. Uśmiechnięte buzie oraz pełne przejęcia komentarze były potwierdzeniem bardzo dobrze spędzonego przedpołudnia. Po seansie dzieci spędziły czas w parku zbierając skarby jesienne i ciesząc się piękną pogodą.

Światowy Dzień Zwierząt w zerówce

Dnia 4 października przedszkolaki z zerówki obchodziły Światowy Dzień Zwierząt! Dzień był bardzo aktywny w zabawy i pomysły na uczczenie tego przyjacielskiego święta. Dzieci wraz z wychowawczynią porozmawiały o ważnych zasadach obchodzenia się z pupilami, idącej za tym odpowiedzialności oraz potrzeby pomocy zwierzętom w schroniskach. Na koniec wykonały fantastyczne prace plastyczne z wybranymi przez siebie zwierzętami.

**Jesteś tutaj: **Home Oddziały przedszkolne